Hoe werkt zo'n Soorce campagne?

Soorce automatiseert het zoeken, selecteren én benaderen van potentiële kandidaten. Hierdoor kun jij direct beginnen met het persoonlijke contact, en staan jij en de potentiële kandidaat weer centraal.

Via de voorbeeld campagne laten we je graag kennismaken met The New Way of Sourcing.

Gepersonaliseerde zoekstrategie
Lorem ipsum
Effectieve LinkedIn-campagnes
Lorem ipsum
Gericht op de Nederlandse arbeidsmarkt
Lorem ipsum
Man automatiseert sourcing met behulp van zijn laptop.

Wat willen we met je delen?

1.

De werkwijze van Soorce en de unieke stappen van de Soorce campagne

2.

Een uitleg over de doelgroeplijst met bijgevoegd een voorbeeld.

3.

Voorbeelden van een LinkedIn-campagne voor de vacatures Account Manager, Werkvoorbereider en Customer Succes Manager. Deze campagnes bestaan uit een persoonlijk connectieverzoek en follow-up berichten.

Wat betekenen de resultaten?

Als we het over resulaten hebben, hebben we het vaak over connectiepercentage en reactiepercentage. Maar wat betekenen deze resultaten?

Connectiepercentage

Het percentage geaccepteerde connectieverzoeken.

Reactiepercentage

Het percentage reacties op de follow-up berichten na een connectie met een kandidaat.

Hoe gaat Soorce te werk?

Onze service is erop gericht jou snel en efficiënt te voorzien van de beste potentiële kandidaten voor jouw openstaande vacature. Hoe we dat doen? Via geautomatiseerde, maar persoonlijke LinkedIn-campagnes.

1. Onboarding

Samen met één van onze CSM'ers loop je door het campagneproces. Vervolgens wordt je LinkedIn-profiel gekoppeld aan je persoonlijke dashboard.

2. Doelgroeplijst

Op basis van jouw input worden de best matchende kandidaten gezocht. Deze worden middels een score-principe gerankt op volgorde in een doelgroeplijst.

3. Benadering

De campagneteksten zijn geschreven. Tijd om live te gaan! In jouw dashboard vind je het volledige campagne-overzicht én kun je alle berichten opvolgen.

4. Evaluatie

Na afloop van elke campagne worden de resultaten geëvalueerd. We vertrouwen op een mooie uitkomst, maar kijken altijd wat beter kan.

Voorbeeld doelgroeplijst

Elke campagne begint met het samenstellen van een doelgroeplijst: een lijst van (maximaal 250) kandidaten die matchen met jouw wensen en behoeften qua ideale kandidaat. Middels een korte vragenlijst (5 tot 10 minuten) vertel je ons wat voor soort kandidaat je precies zoekt en welke manier van benaderen je wilt hanteren.

Op basis van jouw input zoekt onze software op LinkedIn naar potentiële kandidaten en rangschikt deze naar jouw voorkeuren. Binnen 24 uur is de doelgroeplijst klaar en terug te vinden in jouw online dashboard. Het benaderen van jouw potentiële kandidaten kan beginnen!

Voorbeeldteksten Accountmanager

Voor de vacature Accountmanager Buitendienst zijn de volgende campagneteksten geschreven en verstuurd.

CONNECTIEVERZOEK

Hallo {first_name},

Ik bekeek zojuist jouw profiel en je lijkt me een ondernemend type. Klopt dit? Voor een opdrachtgever ben ik op zoek naar een Accountmanager Buitendienst en ik zie veel mooie overeenkomsten. Ik zou je graag meer vertellen - interesse om te connecten?

FOLLOW-UP 1

Dank voor de connectie, {first_name}.

Je vraagt je wellicht af wat deze rol interessant maakt, en waarom ik denk dat deze goed bij jou past. Ik vertel het je graag:

Onze opdrachtgever is een van de grootste energie-ondernemingen in de wereld en biedt innovatieve energie- en mobiliteitsoplossingen voor kleine en grote wagenparken middels een tankpas.

Als Accountmanager Buitendienst krijg je een eigen regio en klantenportefeuille en focus je je op het verkopen van tankpassen en de daarbij gerelateerde services bij bestaande en nieuwe klanten. Je verkoopt een compleet, kostentechnisch goed en “groen” pakket. Dit doe je deels vanuit huis en daarnaast bezoek je zo’n 6 tot 8 klanten per week.

Vanwege jouw achtergrond en ervaring denk ik dat je geschikt zou zijn. Als je daarnaast affiniteit hebt met de transport en logistieke markt dan zit ik juist!

Ik zou graag telefonisch kennis met je maken - sta je daar voor open?

FOLLOW-UP 2

Hallo {first_name},

Ik kan me dat je druk bent, en mijn vorige bericht daarom nog niet hebt kunnen lezen. Lijkt me nog steeds interessant om kennis met je te maken, dus daarom deze friendly reminder.

Resultaten

53%

connectiepercentage

91,4%

reactiepercentage

Voorbeeldteksten Werkvoorbereider

Voor de vacature Werkvoorbereider zijn onderstaande campagneteksten geschreven en verstuurd.

CONNECTIEVERZOEK

Hoi {first_name},

Interessant profiel heb je! Denk je weleens na over een volgende carrièrestap? Voor verschillende organisaties in de Bouw ben ik op zoek naar ervaren professionals, zoals jij, die zin hebben in een nieuwe uitdaging. Connecten? :)

FOLLOW-UP 1

Leuk dat we een connectie hebben, {first_name}. Ik zal je kort vertellen waarom ik jou benader:

Wij zijn (bedrijfsnaam), hét werving- en selectiebureau voor bouwprofessionals. Vol ambitie helpen we MBO-ers, HBO-ers en WO-ers aan de juiste baan in de bouwkunde of civiele techniek. Daarbij vinden we jouw competenties en persoonlijke eigenschappen net zo belangrijk als je cv.

Jouw profiel en ervaring bij o.a. {company_name} komen mooi overeen met de wensen van verschillende opdrachtgevers, waardoor het me interessant lijkt om eens samen te kijken of een van de mogelijkheden die we beschikbaar hebben, bij jou past. Wie weet zit er nét die uitdaging tussen waar je naar op zoek bent (of die een carrièreswitch aanwakkert) ;)

Uiteraard geheel vrijblijvend en met oog op jouw ambities en wensen.

Lijkt dit je wat? Zullen we deze week anders even bellen?

FOLLOW-UP 2

Hoi {first_name},

Mijn vorige berichtje al kunnen lezen? Zo niet, bij deze een friendly reminder :) Hoor graag wat van je!

Resultaten

22%

connectiepercentage

68,4%

reactiepercentage

Voorbeeldteksten Customer Succes Manager

Voor de vacature Customer Succes Manager zijn onderstaande campagneteksten geschreven en verstuurd.

CONNECTIEVERZOEK

Hi {first_name},

Mensen inspireren, business resultaten behalen én elke dag met een glimlach naar werk - hoe klinkt dat? Met (bedrijfsnaam) zoeken we een nieuwe Customer Succes Manager ik heb het vermoeden dat jij een goede match bent. Connecten? Vertel ik je meer!

FOLLOW-UP 1

Good to be connected, {first_name}!

Laat ik je meteen wat meer informatie geven:Wij zijn (bedrijfsnaam), een van de snelst groeiende ed-tech bedrijven in Europa, op weg om onze missie te realiseren: leren toegankelijk, boeiend en leuk maken voor iedereen. Met een team van doelgerichte, inspirerende medewerkers streven we elke dag naar het helpen van meer dan 2 miljoen mensen de beste versie van zichzelf te worden. Dit betekent hard werken, maar óók plezier: bij (bedrijfsnaam) investeren we in leuke uitstapjes en evenementen om onze mensen de beste tijd van hun leven te bezorgen.

Als Customer Succes Manager ben je een gewaardeerde strategische gesprekspartner van klanten. Jouw doel? Business resultaten behalen, zoveel mogelijk mensen enthousiasmeren over (bedrijfsnaam) en het gebruik van ons online platform stimuleren.

Hoe ziet dit er uit in de praktijk? Je begeleidt de implementatie, maakt samen met de klant een plan van aanpak en initieert inspiratiesessies voor ambassadeurs. Daarnaast monitor je regelmatig de resultaten en communiceer je feedback van klanten terug aan de interne organisatie zodat wij onszelf kunnen blijven verbeteren.

Wat is ons aanbod? Eentje die je niet kunt weigeren ;) Vanzelfsprekend krijg je onbeperkt toegang tot onze online trainingen, een motiverend salaris en bonusregeling, en een auto en andere elektronische Goodiez van de zaak. Belangrijker nog, krijg je de kans om deel uit te maken van een dynamische, inspirerende startup die oog heeft voor jou en jouw ontwikkeling, en oprecht wilt dat jij met ons meegroeit.

Klinkt dit good? Dan hoor ik graag hoe ik je het beste kan bereiken.

Kijk ernaar uit om kennis met je te maken!

FOLLOW-UP 2

Hoi {first_name},

Ik heb helaas nog geen reactie van je ontvangen.Soms spreken beelden meer dan woorden, dus hierbij een video die een goede impressie geeft van het werken als Customer Succes Manager bij (Bedrijfsnaam). Wie weet wekt dit een reactie op :)

https://www.youtube.com/(bedrijfsnaam)

Groet,

Resultaten

70%

connectiepercentage

54%

reactiepercentage

Plan een demo in

Maak kennis met The New Way of Sourcing. Vul het formulier in en plan gratis een demo. Tijdens de demo vertellen we je alles wat je moet weten over onze service.