De unieke stappen van de Soorce campagne

Onze service is erop gericht jou snel en efficiënt te voorzien van de beste potentiële kandidaten voor jouw openstaande vacature. Hoe we dat doen? Via geautomatiseerde, maar persoonlijke LinkedIn-campagnes.

Operations medewerker die de onboarding doen.
Maudi
Operations medewerker die de onboarding doen.
Nick
Operations medewerker die de onboarding doen.
Pleunie
Stap 1

Onboarding

Voorafgaand aan de campagne krijg je je eigen Customer Success Manager toegewezen. Deze loopt met jou de stappen van het campagneproces door en koppelt vervolgens jouw LinkedIn-profiel aan je persoonlijke dashboard. Nu ben je set om aan jouw eerste campagne te beginnen.

Stap 2

Input

Hier hebben we je nog even nodig: vertel ons wie je zoekt en hoe je potentiële kandidaten wil benaderen middels de vragenlijst die we hebben opgesteld op basis van verschillende criteria. Geef vervolgens voor elk van de criteria aan welke het meest van belang zijn voor jouw ideale kandidaat, op een schaal van zeer onbelangrijk tot zeer belangrijk.

9 criteria voor het samenstellen van de doelgroeplijst.
Doelgroeplijst gerankt op score.
Stap 3

Doelgroeplijst

Onze algorithm-based software zoekt o.b.v. jouw antwoorden de best matchende potentiële kandidaten, en rangschikt deze naar jouw voorkeuren door het toedienen van matching scores: hoe beter iemand voldoet aan de voor jouw belangrijkste criteria, hoe hoger het percentage en hoe hoger de kandidaat eindigt in de doelgroeplijst. Je vindt de doelgroeplijst in je dashboard.

Stap 4

Campagneteksten

De LinkedIn-campagne bestaat uit 3 teksten: een Connectieverzoek, een Follow-up 1 en een Follow-up 2. Onze copywriters schrijven de campagneteksten obv jouw tekstvoorkeuren, zodat je eerste benadering overtuigend én persoonlijk is. Nadat je de teksten hebt goedgekeurd kan de campagne live gaan.

Tekstvoorkeuren voor gepersonaliseerde campagneteksten.
Online dashboard met het campagne-overzicht.
Stap 5

Benadering & opvolging

De campagne is live! Nu is het aan jou om de berichten op te volgen en het gesprek aan te gaan. In jouw persoonlijke dashboard vind je het volledige campagne-overzicht, én kun je alle berichten beantwoorden. Natuurlijk kan je dit ook gewoon vanuit je LinkedIn-inbox doen.  

Stap 6

Evaluatie

Na afloop van elke campagne worden de resultaten geëvalueerd. We hebben vertrouwen in een mooie uitkomst, maar uiteraard analyseren we de resultaten kritisch en bespreken we wat er bij de volgende campagne eventueel beter kan.

Campagne statistieken voor de evaluatie van een campagne.

Soorce service tools

Logo’s van Applicant Tracking Systemen (ATS).

ATS-koppeling

Een bonusstap in het soorceproces: indien mogelijk kunnen we de potentiële kandidaten die jouw connectieverzoek accepteren in jouw eigen vertrouwde ATS-systeem plaatsen, geheel AVG-proof. Zo kun je nóg sneller beginnen met het persoonlijke contact.

Plan een demo in

Maak kennis met The New Way of Sourcing. Vul het formulier in en plan gratis een demo. Tijdens de demo vertellen we je alles wat je moet weten over onze service.