Een effectieve recruitment marketing strategie

Recruitment marketing is een strategie om vacatures te promoten door middel van advertenties via social media. Denk hierbij aan advertenties op Google, LinkedIn, Facebook of Instagram. 

Reactief versus actief
Er zijn verschillende vormen van recruitment marketing:

• Employer branding
• Job marketing
• Referral marketing
• LinkedIn marketing
• Facebook marketing
• Personeelsadvertenties

Deze strategie wordt in marketingtermen een pull strategie genoemd en is vaak een reactieve vorm van recruitment. Waarom? Omdat kandidaten op jouw advertentie moeten klikken, dit betekent dat de bal bij de kandidaat ligt.
250 connectieverzoeken per maand, gratis!
Een meer actieve vorm van recruitment zijn LinkedIn connectie campagnes. Deze werkwijze werkt goed als alternatief op óf aanvulling op de job marketing strategie. Deze strategie wordt in marketingtermen een push strategie genoemd en is zeer effectief in tijden van een krappe arbeidsmarkt.

Waarschijnlijk ken je deze strategie in de vorm van InMails, maar wist je dat je wél 250 connectieverzoeken per maand kan versturen? Gratis! 


100+ tevreden Soorce klanten

logo van PicNicLogo van ManpowerLogo van StoneLogo van PonLogo van Staan
proces

Hoe werkt het?

Door onze geautomatiseerde maar persoonlijke LinkedIn-campagnes voorzien we jou van de beste potentiële kandidaten voor jouw openstaande vacature.

Doelgroeplijst

Onze algorithm-based software zoekt obv jouw antwoorden max. 250 beste potentiële kandidaten, en rangschikt deze naar jouw voorkeuren door het toedienen van procentuele scores: hoe beter iemand voldoet aan de voor jouw belangrijkste criteria, hoe hoger het percentage en hoe hoger de kandidaat eindigt in de doelgroeplijst. Je vindt de doelgroeplijst in je dashboard.

Campagneteksten

De LinkedIn-campagne bestaat uit 3 teksten: een Connectieverzoek, een Follow-up 1 en een Follow-up 2. Onze copywriters schrijven de campagneteksten obv jouw tekstvoorkeuren, zodat je eerste benadering overtuigend én persoonlijk is. Nadat je de teksten hebt goedgekeurd kan de campange live gaan.

Benadering

De campagne is live! Gedurende 3-5 weken worden elke dag automatisch 15 potentiële kandidaten van jouw doelgroeplijst benaderd. Nu is het aan jou om de berichten op te volgen en het gesprek aan te gaan. In jouw persoonlijke dashboard vind je het volledige campagne-overzicht, én kun je alle berichten beantwoorden. Natuurlijk kan je dit ook gewoon vanuit je LinkedIn-inbox doen.  

Zo sta je binnen no time in contact met de beste potentiële kandidaten voor jouw vacature. Soorcen is nog nooit zo makkelijk geweest.

ATS-koppeling

Een bonusstap in het soorceproces: indien mogelijk kunnen we de potentiële kandidaten die jouw connectieverzoek accepteren in jouw eigen vertrouwde ATS-systeem plaatsen, geheel AVG-proof. Zo kun je nóg sneller beginnen met het persoonlijke contact.

Zo bundelen we onze krachten

In deze korte video leggen we je uit hoe we onze krachten bundelen om de beste kandidaten te vinden.

voordelen

Meer tijd, meer persoonlijk contact, meer resultaat

Unieke strategie
Zoekfilters gericht op de Nederlandse arbeidsmarkt en een uniek scoringsysteem dat potentiële kandidaten rangschikt naar jouw voorkeuren.
Slimme benadering
Berichtcampagnes geschreven door ervaren copywriters o.b.v. jouw tekstvoorkeuren. Zo is jouw eerste benadering overtuigend én persoonlijk.

Overzichtelijk dashboard

Vanuit jouw persoonlijke dashboard kun je het gehele soorcingproces volgen én direct met jouw favoriete kandidaten in gesprek gaan.

Plan een demo in

Maak kennis met The New Way of Sourcing. Vul het formulier in en plan gratis een demo. Tijdens de demo vertellen we je alles wat je moet weten over onze service.